vineri, 7 noiembrie 2014

Cine este candidatul?

Ei de ce nu candideaza?



Un actor politic!

Un animal politic este încă din antichitate dar, în zilele noastre, este mai mult actor politic.

Ce calități/defecte trebuie să aibă el?

Să aibă carismă (priză la public, să prindă sticla), să fie un bun communicator, să fie agreat de partenerii externi (sau strategici), să aibă stomacul tare (să nu vomite), să fie un bun încasator (să rămână în picioare după ce dai în el ca-ntr-un sac de box)

Cum vedem, e mai mult un actor pentru că un animal n-ar rezista!

În ce zodie sunt politicienii?



Recuzită: staff de campanie, sponsori neștiuți, televiziuni ostile sau prietene, consultanți americani, casă de sondaje, un glonț de argint (sau de aur fiindcă presa a upgradat legenda)

Slogan: să sune bine, să țină de foame

Mesaj principal către alegători: să aleagă răul cel mai mic, să-i fie rușine dacă nu votează
Strategie: sondaje, campanii de presă, șantaje, campanii de presă, populisme, patetisme, pomeni electorale, campanii de presă…
Norme de aplicare

Se ia un politician pur-sânge, independenții sunt excluși prin lege din politică, se dă cu el pe la nasul telespectatorului și, dacă face un zvâc în sondaje, se purcede la marketizarea personajului. Analiștii își dau cu părerea, de bine despre candidatul preferat, de rău pentru contracandidat și de “nu prinde sticla” pentru cei care trebuie eliminați.

Să fie un bun communicator înseamnă să aibă limbariță, logoree, să fi băut apă din clopot, să spele varză, să dea din gură, pur și simplu, nu contează că nu spune nimic. Şi Vanghelie comunică, presa e moartă după el!

Apoi scenariul se scrie după sondaje: o veste bună despre candidat la tv-un sondaj în care candidatul crește în ochii electoratului, o promisiune pentru mase-candidatului începe să-i crească încrederea și tot așa până când…surpriză!, rămâneți cu noi să vedeți pe cine ar vota românii dacă alegerile ar avea loc duminica viitoare!

E bine să dai câte “o sută de lei” și la început și la sfârsit fiindcă, așa cum a descoperit un producător de fast-food, prima și ultima îmbucătură sunt cele mai importante. La mijloc dai în adversar cu noroi iar, pe ultima sută de metri îți însușești măsuri din programul lui ca să-i tai din electorat.

În tot timpul ăsta, stafful și consultanții te păzesc nu cumva să ieși din pielea personajului și să devii om.
ROBERT TURCESCU-Deconspirația